Wyposażenie klubu / Tech. Rider
WYNIKI POMIARÓW DLA KLUBU RUDEBOY:
Według literatury artykułu Suitable reverberation times for halls for rock and pop music opublikowanego przez Acoustical Society of America, (analiza T20 i T30 ) czas pogłosu pomieszczenia koncertowego z nagłośnieniem o podobnej objętości i publice powinien wynieść 0,8 sekundy. Średni czas pogłosu zarejestrowany w pomieszczeniu klubu Rudeboy to około 0,82 sekundy, co świadczy o spełnieniu warunków prawidłowego czasu pogłosu dla danej funkcji koncertowej. Analiza wyników pomiarów pokazuje, iż czas pogłosu mieści się w dopuszczalnym zakresie. Krótki czas pogłosu jest również zaletą tego pomieszczenia – ze względu na obecność wydajnego, dobrze skonfigurowanego nagłośnienia w klubie, w sytuacji gdy realizator posłuży się odpowiednimi efektami pogłosowymi, publika może mieć wrażenie studyjnego odsłuchiwania wykonywanych utworów. Kolumny niskotonowe zostały umieszczone na ziemi i ze względu na długość fali nie są przeszkodą dla publiczności, a kolumny średnio-wysoko tonowe zostały umieszczone ponad publiką, co zapewnia pokrycie całego nagłaśnianego obszaru, bez pochłaniania. Zarówno parametry C80 jak i D50 mieszczą się w normach dla pełnionej funkcji sali. Średnia C80 wyniosła 13,9 dB, co świadczy o bardzo wysokiej klarowności dźwięku, spowodowanej krótkim czasem pogłosu pomieszczenia. Parametr definicji powinien być jak najwyższy, a osiągnął poziom 90%! Analiza parametrów STI female/male wykazała, że obydwa parametry są oceniane jako dobre, mieszczą się w przedziale 0,6 – 0,75 sekundy. Prawie osiągają one bardzo dobrą wartość, a na pewno osiągana jest ona przy sali wypełnionej publicznością – dla symulacji w CATT Acoustic.